Individuální program

CZ
Protože v době konání konference by již mělo panovat krásné jarní počasí, připravili jsme pro Vás několik tipů na individuální vikendový program. Věříme, že se nás sejde více již v sobotu, stejně jako ve Skalském Dvoře. S rodinami, nebo sami pak budeme poznávat okolí Brněnské přehrady, nebo si užívat jiné zábavy. Nabídka je pestrá, posuďte sami.

Hrad Veveří

HradVeveriHrad Veveří

Je jedním ze zachovalých moravských hradů vypínající se na skalnatém ostrohu nad přehradní nádrží uprostřed lesů. Hrad pochází pravděpodobně z 2. poloviny 13. století. Ve dnech, kdy bývá hrad otevřen (soboty, neděle svátky), je zde možno získat občerstvení a příjemně si posedět, nejbližší restauraci naleznete v hotelu Nový Dvůr. V současné době patří Památkovému ústavu Brno, probíhá jeho rozsáhlá rekonstrukce a hrad prožívá velké oživení. Návštěva hradu Veveří je zajímavým zážitkem, zvláště pak ve spojení s plavbou lodí.

Sobota 17. května 2008

LodniDopravaBrněnská přehrada – lodní doprava

Lodní doprava na Brněnské přehradě funguje jako městská doprava, ale má jednoznačně rekreační charakter. Lodě byly převážně postaveny ve vlastní loděnici Dopravního podniku a řada z nich měla prvky z tramvají. To ještě podtrhuje kouzlo brněnské plavby, která je poměrně častým a příjemným zpestřením návštěvy zdejších míst.. Celá plavba je rozdělena na 10 zastávek a trvá 70 minut (v jednom směru). Cena za jednu zastávku je 8 Kč pro dospělé, 4 Kč pro děti. V části mezi Roklí a hradem Veveří si lodě „proráží“ cestu romantickým úzkým korytem řeky mezi skalami v hlubokých lesích. Po proplutí kolem hradu, se plavba dostává do mělké části přehrady se zajímavou vodní vegetací i ptactvem a otevírá se výhled do široké Boskovické brázdy. Z konečné jsou to 2 km do centra Bítýšky, ale občerstvení dostanete i poblíž nedalekého žlutého mlýna.

ZOO – medvíďata

MedvediZOO – medvíďata

Kdo ještě nebyl v Brněnské ZOO, má jedinečnou šanci. Zoo má pro své návštěvníky neobvyklou příležitost vidět tři a půl měsíce stará mláďata medvěda ledního. Medvědice Cora je neopustila a chová se jako vzorná matka (na rozdíl od matky slavného berlínského Knuta, nebo matky norimberské Vločky). Coru i s medvíďaty lze spatřit ve výběhu, ale i na internetu www.zoobrno.cz.

Cyklistika

CZ
Pro cyklisty jsme připravili několik tras s různou náročností.

Pivní stezka Petra Bezruče, 28 km

Profil_pivni_stezkyPivní stezka Petra Bezruče, 28 km

Vlakové nádraží ČD Brno-Řečkovice – Mokrá Hora – Jehnice – Lelekovice – Babí lom – Vranov u Brna – Šebrov – vrch Jedle (561,5 m n.m.) – vrch Bukovice (501 m n.m.) – Pivovar Černá Hora, Centrum Sladovna. Povrch stezky: 65% asfaltová cesta, 35% nezpevněná cesta s kvalitním povrchem, 95% – cesta s nízkým provozem motorových vozidel, 5% – silnice s vyšším provozem motorových vozidel.

Trasa okolo přehrady 1, MTB, délka 14 km

CZ
Z hotelu Santon (žlutá tur. zn.) – Ríšova studánka (modrá tur. zn.) – Hrad Veveří (dále po modré t.z.) – rozc. Nad Zouvalkou (červená tur. zn.) – Osada (dále po červené) – hotel.

Trasa okolo přehrady 2, MTB, délka 34 km

CZ
Z hotelu Santon (žlutá tur. zn.) – Ríšova studánka (dále po žluté) – rozc. Vápenice (zelená tur. zn.) – Hvozdec (stále zelená) – Javůrek (červená tur. zn.) – Šmelcovna (modrá t.z.) – Veverská Bitýška (červená t.z.) – Hrad Veveří (modrá t.z.) – rozc. Nad Zouvalkou (červená tur. zn.) – Osada (dále o červené) – hotel.

Trasa okolo přehrady 3, MTB, délka 45 km

CZ
Po Veverskou Bitýšku stejně jako Trasa 2 . Z Veverské bitýšky po silnici přes vesnice Chudčice a dále Mor. Knínice, po příjezdu na modrou t.z. odbočit vpravo na polní asfaltovou cestu a po ní pokračovat do Jinačovic. Odtud po zelené t.z. přes Babu k rozcestníku Řečkovice MHD . Zde se napojit vpravo na cyklostezku č. 5005, která vás dovede zpět k hotelu.

Trasa okolo přehrady 4, pouze asfalt, 25 nebo 39 km

CZ
Z hotelu Santon po cyklostezce 5005 směr Ríšova studánka (potud také žlutá t.z.). Po příjezdu na silnici u Automotodromu Brno (Masarykův okruh) odbočíte vpravo a pojedete stále rovně až do Ostrovačic. Na hlavní silnici č. 602 se dáte vpravo a po cca 400 m opět vpravo na silnici č. 386 (směr Tišnov), která vás zavede až pod hrad Veveří (rozc. Nové Dvory, zelená t.z.).
  • odbočíte-li vpravo, silnice kopírující přehradu vás dovede zpět na rozcestí Rakovec, BUS, kterým jste projížděli na začátku cesty před stoupáním na Ríšovu studánku a odtud je to jen kousek k hotelu, celkem 25 km
  • odbočíte-li vlevo, silnice vás zavede do Veverské Bitýšky, odkud pokračujete dále do Chudčic, Mor. Knínic a na křižovatce před Kuřimí vpravo stále po hlavní přes Jinačovice až do brněnské části Kníničky . Dole pod kopcem hned na konci obytné zóny se dáte ostře vpravo (ul. Rekreační) a rovně přes kopec k restauraci U lva . Zde odbočíte vlevo a silnice vás zavede přes přehradní hráz přímo k hotelu

Neděle 18. května 2008

JeskyneSloupsko-Šošůvské jeskyně

Nacházejí se na jižním okraji městečka Sloup v Sloupském údolí (počátek Suchého žlebu). Patří do systému Amatérských jeskyní, což je nejdelší jeskynní systém v České republice. Sloupsko-šošůvské jeskyně jsou rozsáhlým komplexem dómů, chodeb a obrovských podzemních propastí vytvořených ve dvou patrech. Prostora nazývaná Eliščina jeskyně má vynikající akustiku, a proto je příležitostně využívána pro koncerty komorní hudby.

Jeskyně Výpustek

Nachází se ve střední části Moravského krasu na levé straně Křtinského údolí. Jeskyně, jež byla dříve známa také pod názvem „Jeskynní bludiště Výpustek“, je tvořena zejména fosilními partiemi někdejšího podzemního toku Křtinského potoka. V roce 1936 si tuto jeskyni vyhlédlo Ministerstvo národní obrany a rozhodlo se, že zde vybuduje podzemní muniční sklad. Při těchto pracích se uvolnily další zahliněné prostory, ale sklad nikdy nebyl uveden do provozu. V prostorách jeskyně Výpustek byla nakonec v roce 1944 vybudována podzemní dílna německého podniku „Flugmotorenwerke Ostmark“, který se specializoval na výrobu leteckých motorů. Po válce zde bylo v 60. letech postaveno armádní velitelské stanoviště, které bylo až do konce roku 2001 přísně utajováno a bedlivě střeženo.

Další tipy

CZ
Další možnosti příjemného strávení volného času najdete hlavně na www.prygl.net, www. ticbrno.cz a www.moravskykras.net. Upozorňujeme však zejména na následující:
  • Triathlon Superprestige – mezinárodní závod v triatlonu
  • Golfový areál Kaskáda, Driving range – www.golgbrno.cz
  • Automotodrom Brno – www.automotodrombrno.cz
  • Renocar Tuning Jaro – Masarykův okruh
  • Výstava artefaktů z vraku Titanicu – www.vystava-titanic.cz

Sledujte nás

COMMON Česká republika, z.s.